close

今天看了讓愛傳出去   主角有句話讓我停下來思考..... 

 

I guess it's hard for people who are so used to things the way they are - even if they're bad - to change. 'Cause they kind of give up. And when they do, everybody kind of loses.

 

我一直認為這世界很糟   糟到我覺得只要從邊緣滑過就好   相信只有道德才能逍遙法外     我當然無力改變也不想改變甚至不想參與    但"制度"是一堵牆   我還是得在制度裡   所以我總認為只要習慣甚至利用..    便能置身事外    但是   我真的置身事外了嗎   還是自己也被制度化而不自知

 

These walls are funny. First you hate 'em, then you get used to 'em. Enough time passes, you get so you depend on them. That's institutionalized. (出自刺激1995....)

 

映照最近發生的一些事   我   再想想   

arrow
arrow
    全站熱搜

    TOMBOBO 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()